TIETOA MEISTÄ

Perhehoitoliitto ry on valtakunnallinen toimeksiantosuhteisten perhehoitajien etujärjestö ja perhehoidon asiantuntijajärjestö, joka edistää laadukkaan perhehoidon toteutumista. Liitto on olemassa, jotta perhehoitajat voisivat keskittyä tärkeimpään tehtäväänsä eli sijoitetuista lapsista ja nuorista, vammaisista lapsista ja aikuisista, mielenterveyskuntoutujista ja ikäihmisistä huolehtimiseen.

Perhehoitoliitto on perustettu vuonna 1983. Liitto vaikuttaa, viestii, neuvoo ja kouluttaa perhehoitoon liittyvissä asioissa sekä tukee perhehoitajia ja perhehoidossa hoidettavia lapsia ja aikuisia. Perhehoitoliiton jäsenistön ytimen muodostavat perhehoitajien alueelliset yhdistykset ja sijaiskotinuorten oma yhdistys Sinut ry. Niissä on noin 4 000 jäsentä. Yhdistykset tarjoavat vertaistukea perhehoitoperheiden kaikille asukkaille.

RAHANKERÄYSLUPA

Poliisihallitus on myöntänyt Perhehoitoliitolle rahankeräysluvan RA/2023/628. Keräyslupa on voimassa toistaiseksi alkaen 19.5.2023.

Lahjoitusvaroja käytetään Perhehoitoliiton yleishyödylliseen toimintaan, kuten perhehoitajien edunvalvonnalliseen ohjaukseen ja koulutukseen, perhehoidon kehittämis- ja vaikuttamistyöhön, tiedon tuottamiseen ja välittämiseen perhehoitajille ja perhehoitoperheille, perhehoitajien ja perhehoidossa olevien lasten, nuorten, aikuisten ja ikäihmisten vapaaehtois- ja vertaistoiminnan tukemiseen ja Perhehoitoliiton jäseninä olevien perhehoitoyhdistysten toiminnan tukemiseen.

Lue lisää Perhehoitoliiton rahankeräysluvasta Poliisihallituksen sivuilta (pdf-tiedosto): https://poliisi.fi/documents/25235045/123492012/Lista-rahankerayksista-FI.pdf/